Retur & Reklamation

Vi hoppas självklart att dina köp hos oss ska vara smärtfria men ibland går allting trots allt inte som det ska. Behöver du returnera, byta eller reklamera någon produkt så följer här våra villkor. Har du några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss på retur@vardagsdesign.se.

15 DAGARS ÅNGERRÄTT

Om du inte är nöjd med ditt köp har du som kund rätt att häva köpet, utan kostnad, inom 15 dagar efter det att du mottagit varorna. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varorna men de måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick och i originalförpackning, annars har vi rätt att göra avdrag på återbetalningen baserat på värdeminskningen som det förändrade skicket medfört.

Önskar du utnyttja ångerrätten skall du i förväg kontakta oss via email på retur@vardagsdesign.se för vidare instruktioner – uppge gärna namn och ordernummer för snabbare hantering. Vid retur står du som kund står för fraktkostnaden. Har du svårt att hitta en bra lösning själv kan vi tillhandahålla en returfraktsedel för 69 kr för de flesta varor (vid returnering av skrymmande varor, kontakta kundservice för kostnadskalkyl).

Varorna bör packas som de kom fram till dig i oskadad originalförpackning samt emballeras väl, originalförpackningen ska inte användas som ytterkartong. Bifoga följesedeln i paketet så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur. När vi fått tillbaka varorna och konstaterat att inget är skadat betalar vi tillbaka det belopp du betalat för varorna till samma kort/konto som användes vid köpet. Observera att det kan ta upp till 10 arbetsdagar för pengarna att synas på ditt konto, beroende på betalsätt och vilken bank du använder.

Ångerrätten gäller på hela vårt utbud.

Returer ska skickas till vår returadress:
NPROD KB
Idunsgatan 30
214 46 Malmö
Vid eventuell avisering kan emailadressen retur@vardagsdesign.se anges.

BYTESRÄTT

Önskar du byta en vara till annan färg eller storlek måste du lägga en ny beställning på hemsidan för de önskade varorna och returnera de oönskade varorna enligt returförfarandet beskrivet ovan.

ÅTERBETALNING

Vid retur återbetalar vi dig hela ordervärdet på de returnerade varorna inom 15 dagar efter att vi mottagit returen. Detta förutsatt att alla produkter skickats tillbaka i väsentligen oförändrat skick och i originalförpackning. Vid skador, saknade delar eller på andra sätt förändrat skick på produkterna har vi rätt att göra avdrag på det belopp som ska återbetalas.

Om du har valt att betala med kredit-/betalkort eller via PayPal sker återbetalningen till samma kort/konto som användes vid köpet.

REKLAMATIONER

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad (t.ex. hål i ytteremballaget) ska detta reklameras omgående till paketombudet om du själv hämtar paketet hos ett ombud eller direkt med kuriren/budet vid hemleverans.

Om du vid uppackning av försändelsen upptäcker att innehållet är skadat, saknar delar eller på annat sätt inte är helt, hör av dig till retur@vardagsdesign.se senast inom 10 dagar. Ange namn, ordernummer och bifoga minst en klar bild på skadan/skadorna. Om vi väljer att ta tillbaka produkten från dig för närmare undersökning så kommer vi att förse dig med en retursedel.

Är reklamationen godkänd kan du välja att antingen få ett nytt exemplar av varan (om den fortfarande erbjuds av oss och finns på lager) eller bli återbetald. Återbetalning sker enligt ovan.

Viktigt att notera är att om du väljer att skicka tillbaka en vara du vill reklamera utan att först ha kontaktat oss och fått en retursedel så ersätter vi inte dig för fraktkostnaden du fått betala.

Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Mer information om dina rättigheter finns på Konsumentverkets hemsida konsumentverket.se.